torsdag 19 februari 2009

hängslebrallor

Nu är det visserligen att bra tag sedan jag sydde de här byxorna och ännu mycket mer längesedan jag påbörjade klippandet. Från början tänkte jag att jag skulle ha gjort dom med ett turkost hjärta på rumpan men i brist på handlingsförmåga så lyckades jag aldrig komma iväg och skaffa något sådant där mellanjox för applikationer. Så... Det blev bara svarta byxor med turkosa kanter. Ja, jag blev ju tvungen att sy dem färdigt innan lille N hunnit växa ur dem! Hur som helst så var detta ett ganska stort projekt för mig som är så grön. Jag hade aldrig ens sytt knapphål innan (och har inte gjort sedan dess heller faktiskt) så när jag skulle läsa lite instruktioner kring detta så insåg jag att jag skulle haft dubbelt tyg. Oh no! Jag hade ju redan sytt kanten runt ju. Så fix och trix... Nu är det visserligen dubbelt tyg men det är väldigt klantigt sytt. Lite justeringar krävdes också för att passformen skulle bli bra. Men nu så sitter de i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar