lördag 20 augusti 2011

Det svåra beslutet.

För en tid sedan kunde man läsa om hur glad jag var som skaffat F-skatt och hur spännande det hela skulle bli. Trots att så kort tid har gått som företagare så blir beslutet hundraprocentigt idag när jag väljer att avveckla bajj dajj som företag.

Anledningen? Jag har insett att jag inte vill sy med syfte att tjäna pengar utan jag vill sy bara för att jag vill helt enkelt. Jag har fått så enormt mycket positivt av den här tiden och känner mig jättestolt över alla erbjudanden jag fått om försäljningsmöjligheter och tackar ödmjukt för alla som trott och tror på det jag gör. Men sömnaden behöver få bli min egen igen. Jag har så mycket jag vill sy till mina barn, till mig själv, och mitt hem... Och lite beställningar till bekanta och annat löst folk i mån av tid såklart! ;)

Så nu inleds fas backning för mig och jag skall koncentrera mig på min sylust. Förmodligen en hel del till våran tredje lille skrutt som skall komma som julklapp men även en hel del pyssel åt brorsorna. =D

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt att du ska sluta sälja dina fina kläder men det måste vara skönt att ha tagit ett beslut.

    Jag önskar dig massor med lycka till inför nya skrutten och med brorsorna och hoppas att du ändå fortsätter att blogga lite om de kläder du syr.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett klokt beslut. Ibland är det ju bättre, och lättare, att backa i ett tidigt skede än att tuffa på och tillslut inte ha någon lust kvar alls. Och stort grattis till den kommande julklappen ;-). Vi väntar oss också en trevlig liten julklapp även om jag tror att liten kommer som enn något tidig sådan ;-).

    SvaraRadera
  3. Vad modigt att våga backa så totalt. Hoppas lusten kommer tillbaka. Och grattis till skrutt...

    SvaraRadera