onsdag 25 februari 2009

Kuvertringning äntligen!

Jag var på biblioteket härom dagen och lånade lite mönsterböcker. (Och fantastiskt nog fanns det mönster kvar!) Jag har ju funderat ett tag på att sy tröjor med en sådan här ringning i halsen och så hittade jag lämpligt nog ett mönster i "nya barnkläder" av Elisabeth Gynther på ett linne som jag bara var tvungen att prova. Jag ville ju såklart inte prova i något av mina nya fina tyger så istället blev det en av mannens gamla avlagda tröjor (Från G.Loomis) som fick genomgå viss förvandling. Nu var ju inte färgen särskilt toksnygg precis men det häftiga märket på loomis-fisken får väga upp för det. Resultat blev i alla fall helt ok förutom att storleken blev lite liten. Trots att jag gjorde den i 84 enligt tabellen (hade t.o.m. provmätt N innan) och förlängde den väldigt mycket så blev det otroligt tajt. Så om jag får ordnat med lite justeringar i mönstret så ska jag nog snart våga mig på att sy ett liknande i mitt fina landskapstyg... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar