onsdag 20 april 2011

Påskdinosaurie?

Det här är vad N tycker att man skall klä ut sig till på påskfesten på förskolan. Vi har pratat många gånger här hemma om att de flesta andra barnen nog kommer att vara påskgubbar och påskgummor eller möjligen en kyckling eller hare. Men "det kan vara lite olika" säger N och står fast vid sin sak. Och varför skall man tvinga sina barn att vara som alla andra, det går ju faktiskt emot precis allting som jag önskar att han skall ha med sig från sin barndom. Så... I år är det en dinosaurie jag släpper iväg till påskfesten! =)

Hela dräkten är en overall med tryckknapp-knäppning frampå. Velour såklart. Den blev väldigt stor (till och med lite större än jag hade tänkt) men då kan han å andra sidan ha den ett bra tag. Det var helt klart lite pyssel eftersom jag blev tvungen att sy på svansen för hand. Är det någon som gör på något annat sätt? Hur som helst har den fått bästa tänkbara mottagande av N som fullständigt har flyttat in i sin dräkt. Till exempel vet jag nu att man kan knö ner svansen bredvid sig i bilstolen... ;)

Mönstret är en egen sammanslagning av muddbyxor och luvtröja med ett gäng förändringar.
Tyget kommer från skroten i Kinna.

5 kommentarer:

  1. Men det är ju helt underbart! Det är klart det kan vara lite olika =) Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att N har helt rätt inställning. Det är ju i varje fall en väldigt vårgrön och fin dinosaurie som går på påskfesten.

    SvaraRadera
  3. Dräkten ser ut att vara hur cool som helst. KLart man skall få vara lite annorlunda :)

    //Lina

    SvaraRadera