fredag 22 april 2011

vårbyxor

Ett par beställda muddbyxor i Znoks fina ugglor. =) Det blev en liten nytändning på det här tyget efter att jag sydde lite farfarströjor i den lila varianten och jag har sytt flera plagg i det sedan dess. Jättkul för det är så otroligt vårigt! Känns verkligen som att det här tyget är värt all uppmärksamhet det kan få! Skulle nog vilja säga att Znok för tillfället är lite av min favorit på tygfronten just nu.

För övrigt känns det kul med den här beställaren då jag vet att hon också är pysslig och duktig på att sy. Blir lite extra kul då att få äran att skapa någonting åt hennes barn. Så nu hoppas jag att hon känner sig nöjd! =)

Mönstret är mitt vanliga i storlek 80.
Tyget kommer (uppenbarligen) från Znok.


4 kommentarer:

  1. Måste säga att byxorna är jättefina. Och tack också för den fina reklamen.

    SvaraRadera
  2. Jovisst är det ett härligt tyg!
    Och supersnyggt med orange! Fortfarande :) Undrar vilken som blir nästa favoritkombo, hihi.

    SvaraRadera
  3. Vi är mycket nöjda! Det är ju så mycket roligare med "hemmagjorda" kläder än med massproducerade. Och ibland är det skönt att kunna beställa något och veta att det blir bra när man känner att man har alldeles för många saker på saker som jag vill göra/sy listan. Tack igen! Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint det var att kombinera uggletyget med orange mudd :)

    SvaraRadera