onsdag 9 mars 2011

tjocktröja 2.0

Detta är en vidareutveckling på denna som jag pysslade fram för ett tag sedan. Det jag har justerat är egentligen mest luvan och halsen för att den skall "gå upp" lite mer än vad jag lyckades få till förra gången. Färgen på den här ser nästan likadan ut men den är verkligen jättemycket mer gräsgrön. Den här skall inte N behålla själv heller... Tyvärr får jag säga eftersom jag gillar den.

Inga konstiga moment eller svåra sömmar att skryta med men den tar faktiskt ändå en liten stund att göra färdig men det känns ganska kul att inte bara göra snabba muddisar och sådant. =) Ska försöka önska mig lite tid att sy ett par olika till både N och T i vår så de har någonting att mysa i på altanen när jacka blir för varmt. (Gissa om vi lääängtar efter vår nu!?)

Tyget kommer från Stoff och stil.
Mönster är eget (som nog är färdigt nu)

2 kommentarer:

  1. Härligt vårgrön färg!
    Jag hoppas att du får lite tid snart till privatsömnad med :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Du vet väl att Stoff & Stil kommer till Göteborg i vår. Blev överlycklig när jag hörde det, ME LIKE!!!

    SvaraRadera