onsdag 30 mars 2011

tjena farfar!

Jag har länge haft en farfarsknäppning på min önskelista men i mitt huvud har det bara surrat runt tankar på hur svårt det måste vara att få till det snyggt och hur lite tid jag har att prova på någonting nytt. MEN(!) tack vare att så många underbara sybloggare därute sytt upp den ena fina farfarströjan efter den andra och sagt att det inte var så svårt trots allt, tog jag tillslut tag i mig själv och kikade runt lite bland olika beskrivningar. Hittade tillslut en i mammas gamla sömnadsbibel som passade mig och vips var denna underbara tröja skapad! Jag kan garantera att ni kommer få se fler sådana här framöver. För ja, det var ju inte särskilt svårt faktiskt. ;)

Så nu kan jag äntligen bocka av någonting på listan och klappa mig själv lite på axeln för mitt fina framsteg. =D

Tyget kommer från JNY.
Mönster är eget.

3 kommentarer:

  1. Jättesnygg. Kul också att ha klarat något nytt... Kolla gärna in hos oss, vi har en givaway just nu...

    SvaraRadera
  2. Du går från klarhet till klarhet.
    Ingenting är väl egentligen svårt när man väl har provat :-)
    Läckert tyg förresten.

    SvaraRadera