onsdag 27 april 2011

litet set till liten.

Fick en kul beställning på ett par hängselbyxor där jag i princip fick fria händer i färgval. Nu har jag visserligen sytt vanliga muddbyxor i samma kombo förut men orange och turkos ihop går helt enkelt inte att slå! =D När jag sedan överlämnade byxorna fick jag ett önskemål om att det även skulle vara en matchande body till. Ihh! Jag använder själv bara enfärgade bodysar till de hängselbyxor T har eftersom det är enklast men det är ju inget kul att sy till någon annan... Hem och rota. Rota rota rota! Jo uggolorna! De verkar ju gå hem i precis alla lägen just nu. Dessutom blir ju bodyn riktigt fin att använda separat så att säga.

Slutresultatet blev finfint och jag är som vanligt sugen på att sy något liknande till mina egna... hehe... Men nu har jag för mycket på gång så det får vänta till nästa hängselbyxesäsong.

Veourtyg från skroten, uggletyg från Znok.
Mönstren är egna i storlek 62. (Åh vad jag saknar de där små söta storlekarna till T!)

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt set!! Så fint med orange till ugglorna! Det är verkligen mitt favorit tyg!!
    Jag har provat att dra lite mer i kantbandet men det drar inte ihop sig så det gör det bara ännu vågigare. Ska göra ett stisst försök att sätta pressarfotstrycket på 1!

    SvaraRadera
  2. Superfint! Färgerna passade verkligen bra ihop.

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt lyckad kombo! Inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt set! Nerkligen matchigt och jag håller med om att de färgerna är svårslagna!

    SvaraRadera