onsdag 20 oktober 2010

Efter höst kommer sommar.

Eller alltså, det var inte sant, nej det var inte sant för däremellan kommer vintern. Och våren. =)

Det kändes i alla fall som om sommaren kom plötsligt när jag stog där och fick skämmas för att sonen inte kunde skydda sitt blonda lilla huvud mot den starka västkusktsolen på förskolan. Och i affärerna fick jag beviset för att jag var den enda mamma som var så usel för alla hade minsann tänkt på detta i tid och köpt solhattar för glatta livet. Det fanns inte en endaste liten en kvar till min prins...

Då var det ju så himla tur att Ottobre kommit med ett mönster på solhatt bara ett litet tag innan! Hurra! Min mammaheder var räddad!!! (och jag fick anledning att testa att sy nåt nytt nu igen)

Solhatten har foder i orange och sömmarna matchar såklart fodret. Tyget kommer från Ikea och Mönstret från Ottobres vårnummer.

1 kommentar:

  1. Kanske sent att kommentera detta men din mammaheder är mer än räddad. Urläcker solhatt!

    SvaraRadera