måndag 25 oktober 2010

Minitajts

Det här är de första plaggen jag sytt till min minsta lille korvunge! N passade aldrig särskilt bra i tajts när han var en pluttis men till min enorma förtjusning gör alltså lille T det! =D Jag är inne i en period då jag tycker att bebisar passar väldigt bra i enfärgade bodys och mönstade tajts. Det blir liksom mera stilrent utan att ta bort det glädjefyllda på något vis.

Mönstret är en blandning av befintliga tajts köpta i butik och idéer ur mitt eget huvud. De gröna har naturligtvis vit mudd där under de (inte allt för snygga) bruna sockarna. Tajts bir ju så himla fina med dekorsömmar så det är verkligen mödan värt. Det kommer helt klart att bli många tajts framöver. Grönt molntyg från JNY Design och gula elefanter från Jofotex.

5 kommentarer:

  1. Tokfina! Jag gillar absolut tajts på småkillar och håller fullständigt med om att det är snygg med mönstrade sådana till enfärga body/tröja!

    SvaraRadera
  2. Supersöta! Skulle matcha med lapptäcket ;)

    /Mia

    SvaraRadera
  3. tack så mycket!

    Kiiromi: Eller hur! =D

    SvaraRadera
  4. vilka supersöta tights...! Och håller med dej om att det är fint med mönstrad nederdel till enfärgad body, supersnyggt!

    SvaraRadera