tisdag 19 oktober 2010

Nu kör jag igång igen!

Nu är de stora förändringarna som pågått ett tag så gott som i hamn (byggt hus=bott inneboende på en övervåning 10 månader, fått barn nummer 2=relativt kaos) så nu tänkte jag nog ta tag i det här med bloggandet igen. =D

Har sytt lite blandat och tänkte köra några inlägg på rad med ett litet axplock av favoriterna...
















Först ut blir favoritbyxorna. Alla andra gjorde ju alltid så fina baggybyxor så förra hösten(!) sydde jag dessa till min prins. De har sedan använts helt sjukt mycket! Han har precis nyligen växt ur dem men de kommer nog användas lika flitgt av lillebror så småningom.

Mönstret är eget och justerat typ 4 gånger på vägen innan de äntligen satt som de skulle. Ett tag var jag övertygad om att det aldrig skulle bli några byxor av det hela när jag satt där med sprätten och kände mig gråtfärdig... =) Hur som helst så blev jag till slut himla nöjd i alla fall. Jeansen är omsydda från min brors gamla byxor vilket innebär att jag bibehållt de gamla fickorna. (I fickorna fram kan N få plats med hela sin stora dingliskanin!)

1 kommentar:

  1. Det är väl dags att min lilla tjej får ett par såna snart med. Storebrors är ju ännu lite för stora..

    Den här gången kanske jag vågar mig på någon annan färgkombo än svart? Kanske. Hehe.

    SvaraRadera