tisdag 19 oktober 2010

Omlottbodypremiären.


Den här får vara nästa ut eftersom det är den första omlottbodyn jag sytt. (Den är inte så sned som den ser ut på bilden) Det var en present till en av korvungens nyfödda kusiner för snart ett år sedan. Mönstret är hämtat ur ett gammalt Ottobrenummer som jag blivit rekommenderad att prova. Dock har jag ju läst så mycket på alla andras bloggar om hur de valt att ändra i grenen så jag gjorde lite justeringar där redan innan jag provade mönstret. Jag tror nog att det var klokt för de satt ändå ganska långt ner på benen eller vad man skall säga.
Eftersom jag ännu inte hade införskaffat min CoverPro när den här syddes så blev det lite improviserat hur jag löste att kanta runt. Jag tycker liksom att det blir lite för tjockt när det blir 4 lager med mudd så jag valde istället att först köra overlocken längs hela ena sidan som om jag sicksackade den och sedan vek jag bara den sidan som skulle sita utåt. Tycker nog att det blev ganska bra faktiskt. (numera har jag ju dock en bandkantare (eller heter det kantbandare?) till min relativt nyinköpta CoverPro så nu blri det fyra lager i alla fall.)
Det var hur som helst kul att testa mönstret som jag så länge läst om och det har blivit i alla fall en till senare. =)
Mönster: Ottobre nr 6/2007
Tyget kommer från JNY design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar