onsdag 20 oktober 2010

Tigerrrrr!

Min numera ganska stora lilla prins har en enorm förkärlek för djur. Förutom flugor och annat smått (som tydligen är "ätte-saaaliga) är djur det absolut bästa på jorden. Ett tag var det kossor, en period elefanter och det senaste är tigrar som han fullständigt dyrkar.

För att kompensera för alla bra-att-ha-som-mamma-egenskaper (typ laga mat, sjunga och bygga kojor) som jag INTE har så behöver jag ibland fjäska lite på annat sätt. Så en tigerdräkt i velour är skapad. Mest succé var helt klart svansen som jag tvingades ta massa kort på och visa honom hur han såg ut i profil... =)

Lilla hjärtat!

Tygerna är rester som har blivit liggande sedan ett par år tillbaka och mönstret är meedom och meedoms vanliga tröjmönster, form 1, och byxorna är precis mittemellan deras tights och byxor form 1.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin tigerdräkt! Nu har jag lagt till dig i min lista också!

    SvaraRadera
  2. Jättefin tigerdräkt! Hur gjorde du med alla ränderna?

    SvaraRadera
  3. Tack alla!

    Ränderna är påsydda som applikationer i svart velour. Görjobbigt! =)

    SvaraRadera