tisdag 16 november 2010

Den där högen...

Problemet när jag ska sy någonting är att det är väldigt sällan som jag lyckas både klippa och sy färdigt ett plagg på en och samma dag. Regeln är snarare att jag klipper ut någonting jag är riktigt sugen på att göra, trär overlocken och sedan får avbryta eftersom det är dags för att laga middag/läsa mamma mu/bygga legotorn/kramas i soffan till spöket Laban/byta blösor o.s.v...

Sedan upptäcker jag att jag verkligen måste sy någon mössa jag lovat att hinna med alternativt så har någon son fullständigt slut på byxor eller liknande. Därför byter jag tråd i overlocken och syr det jag ska sy. När nu denna särskilda färg ändå sitter i maskinen tänker jag att jag ska passa på att sy ett annat roligt projekt som passar tråden. Så jag klipper ut det. Sedan kallar mammaplikten en stund igen så det urklippta plagget hamnar på bordet bredvid det första. Sedan håller det liksom på så här tills jag har en ordentlig hög med tygbitar som skall sys ihop till någonting användbart. Görknäppt att jag aldrig lär mig!

Så nu har jag lovat mig själv att inte påbörja någonting nytt förrän den där högen är hyggligt genomarbetad. =) Så nu har N fått tre nya tröjor i garderoben. Snart blir det också body och byxor till T samt en pyjamas till N.
Svamptyget och muddar från Stoff och stil, Djungeltyg från JNYdesign och piraterna från Mjuka tyger. Mönstret är ett omarbetat meedom.

1 kommentar:

  1. Vad fina!! Och de uuunderbara små svamparna! Jag har spanat på dem jag med :D

    Klokt att jobba sig igenom högen!
    Jag måste skaffa massa ny tråd först innan jag kan börja sy på riktigt bara.. Upptäckte att vit tråd inte var optimalt på MiniE:s bruna byxor, men han växer ju iofs rätt snabbt, så jag kan ju sy fler, hihi.

    SvaraRadera