fredag 5 november 2010

den missuppfattade dagiskassen.

Knåpmodern gjorde för länge sedan ett sådant bra mönster på en dagiskasse och var så snäll och delade med sig till alla via sin blogg. Det var ett väldigt enkelt mönster och otroligt lätt att följa. Men... Jag lyckas naturligtvis missuppfatta ett så enkelt mönster! =) Inte någon jättemiss förstås men när jag sydde en obloggad kasse för ett par år sedan så satte jag helt enkelt bottenplattan åt fel håll. Och det märkte jag inte förrän nu när jag sytt ytterligare en och skulle leta upp sidan för att kunna länka... =D Så kan det gå!

Den här väska har även fått en ficka på utsidan samt ett litet fack och en hake för nycklar på insidan. Så det är ju snarare en bra-varje-dag-väska än en dagiskasse nu kanske? =)

Det finfina yttre tyget är från Åhléns och svart foder från IKEA. Snedslå runt kanter från mormors gömmor.

1 kommentar: