fredag 26 november 2010

när barnen själva får välja.

När N var pytteliten så fick han en dingliskanin. Den har sedan dess varit det viktigaste föremålet i hans liv och utan den går det helt enkelt inte att sova. När våran lille T kom till världen fick storebror ge honom en egen dinglis och valet föll på en stor ko. =) Varje gång som T skall sova knör jag dit kossan och hoppas att han skall älska den lika mycket som N älskade kanin. Men barn är olika. Barn bestämmer själva. Barn är envisa. Mitt andra barn skall tydligen ha en snuttefilt och så är det med det! Så därför blev dagens pyssel att sy en lite mindre snuttefilt som är lätt att ha med sig.

Måttet fick bli 50x50 och tygvalet föll på znoks fina ugglor och baksidan i brun interlock från JNY. Sedan kantat med någon okänd turkos interlock som egentligen var på tok för stel för ändamålet. Men resultatet blev hyggligt enligt mig och helt perfekt enligt T. Så nu sover han sött med ansiktet ingosat bland ugglorna. =)

4 kommentarer:

  1. Jättemysig! Härliga färger! Känner igen det där med att de är olika. Båda mina har vägrat allt vad snuttar och gosedjur heter.

    SvaraRadera
  2. Hihi, lille söte T :)
    Väldigt väldigt fint det där tyget.. *drömmer*
    Bra val att göra filt av det, då kan man ju titta på det varje dag! ;)

    SvaraRadera
  3. Hej. Syr du fortfarande upp snuttefiltar? Mailar mig ronnkvist.jenny@gmail.com
    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej. Syr du fortfarande upp snuttefiltar? Mailar mig ronnkvist.jenny@gmail.com
    Mvh Jenny

    SvaraRadera