torsdag 25 november 2010

pyjamas: check!

Mitt i möss-säsongen får jag för mig att lära mig att konstruera egna mönster på riktigt istället för att bara hålla på och chansa mig fram. =) Så... I min "på-gång-hög" låg en pyjamaströja nästan färdig men inga byxor ens urklippta (sådan är jag). Så efter att ha provat mig på ett par obloggade muddbyxor kunde jag rita upp ett riktigt bra tajtsmönster. =) Så nu är ett påbörjat projekt till färdigt...
Lille prinsen kunde till och med tänka sig att dra på sig pyjamasen trots att klockan inte var 19 (nädå, jag mutade honom självklart inte med kakor...) så jag har lyckats ta en lagom oskarp bild på passformen också. =)

Tyg från znok design. Muddar från stoff och stil.
Mönster på tröjan är omgjort meedom form 1. Byxorna är egna.

3 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Visst är det en härlig känsla att ha gjort nåt själv, från grunden?

    SvaraRadera
  2. Tittat runt i din blogg. Gillar dina kläder.

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Så kul att hitta en ny trevlig blogg med fina saker att få inspiration av!
    Jag återkommer!

    SvaraRadera