lördag 6 november 2010

på sekunden?

I senaste Ottobre finns ett mönster på Moonboots som enligt dem själva tar "en sekund" att sy. Oh lord, vilken sjukt lång sekund det var! Satt i tre timmar totalt... Det var ju så himla många delar som skulle klippas och fästas i varandra och sedan fick jag sprätta och tänka om några gånger också. Tror att mitt Viseline var lite för tjockt egentligen för det var verkligen trögt att arbea med. Nåja... När de nästan var färdiga tänkte jag för mig själv att jag ALDRIG vill göra sådana här igen! Nu när jag har sovit lite och förträngt pillejobbet så har jag redan plockat fram mönstret och lite tyger igen... =) Förhoppningsvis går det snabbare nu när jag fattat hur man gör!

Mönstret är alltså Ottobres vinternummer 2010.
Alla tyger från skroten i Kinna.

I övrigt så sov lille T jättemycket på förmiddagen så jag hann även med att sy lite näsduksfodral (typ florin) och ett par mössor (mönstret är hopkok från befintliga mössor och diverse mönster) till Lucialotteriet på N:s förskola.

Fodraltygerna är från Ikea. Trollmössans tyg från Mjuka Tyger och stjärntyget från JNYdesign. Svart fleece invändigt från skroten i Kinna.

3 kommentarer:

  1. Tossorna ser jättemysiga ut! Värmer nog gott i vinter =)

    SvaraRadera
  2. Jättefina mössor! Men hur kan de skriva att de tar en sekund? Ser inte helt enkla ut och förstår att det tog ett par timmar, men har man sytt dem ett par gånger så går det väl snabbare. :)

    SvaraRadera
  3. Lyckliga de som vinner dessa.

    SvaraRadera