fredag 11 februari 2011

Hurra! (och en fråga).

Nu är jag med i företagarklubben! Igår anlände mitt fantastiskt vackra F-skattebevis. =D Tänk så töntigt att vara glad över en sådan grej. haha!

I övrigt så har jag också beslutat att det kommer att komma upp en liten shop snart där jag kan lägga ut färdiga kläder för den som är sugen. Men då har jag en fråga till er som har hållt på med det ett tag; Får man lov att ha en shop via en blogg? Nästan alla verkar ju ha det men jag är faktiskt inte insatt i om man får eller inte egentligen? Det hade ju varit det smidigaste...

9 kommentarer:

  1. Fick också mitt F-skattebevis för någon vecka sedan och blev också lite töntigt glad, så det är ok!

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! Vet hur lycklig man kan vara :)

    När du registrerade F-skattsedeln så bestämde du inom vilka områden ditt företag skulle registreras (SNI-koder). Vilka områden valde du?

    Jag har valt 3 områden varav det ena med SNI-kod 47912 gör att jag får ägna mig åt postorderhandel och detaljhandel på internet med beklädnadsvaror. Jag tog med det för att vara på säkra sidan.

    Ring och fråga Skatteverket vad som behövs.

    SvaraRadera
  3. Man får bli löjligt glad över det. Varför skulle man inte få sälja via blogg. Det är ju deklarationen som är viktig inte hur pengarna kommer in. Kolla med RSV för säkerhets skull och lycka till.

    SvaraRadera
  4. Alltså, med skatteverket är det nog helt ok och jag har fyllt i SNI-kod att sälja på internet. =) Det jag undrar över är mer ifall det är ok med blogspot.com att man använder deras blogtjänst till att sälja? Alltså en separat sida med försäljning som enda syfte?

    Har ni någon koll på det?

    SvaraRadera
  5. nope, ingen koll alls :) men jag gör det och många andra gör ju det. vill du vara på säkra sidan så köp en egen domän.

    SvaraRadera
  6. Ingen aning, men det är väldigt vanligt som du säger. Lycka till och håll oss uppdaterade ;)

    /Mia :)

    SvaraRadera
  7. tack för hjälpen! =)

    Lutar nog åt att jag köper en domän men egentligen tror jag att det är ok via blogg...

    SvaraRadera
  8. Hej! Har du fått klartecken om försäljning via blogg? Är med i tankarna att starta enskild firma... hur mkt program och så använder ni för bokföring m.m.?

    SvaraRadera
  9. Klartecken vore nog synd att säga att jag har fått men både jag och min ganska kunniga bror har läst igenom avtalen och ingen av oss kan hitta någonting som tyder på varken det ena eller det andra. Så jag tänker i alla fall börja med en blogg... =)

    Kör på och lycka till med din firma!! =)

    SvaraRadera