måndag 28 februari 2011

Till en 6-åring

Denna klänning var en present till en av N:s goa kusiner som hade 6-årskalas i helgen. Den ser lite konstig ut i proportionerna tycker jag men det kanske bara är jag som är ovan vid klänningar... =) Hur som helst så har jag aldrig förut sytt i så stor storlek (122-128) så det var en riktigt utmaning eftersom jag inte ens hade ett plagg hemma att jämföra lite med.

Förhoppningsvis kan jag få en dom på om mönstret fungerar om ett tag.

Det superfina gröna tyget med ränder kommer från JNY.
Mönstret är alltså eget.

6 kommentarer:

  1. Gissar på att den är skön och att hon gillar den

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev! :) Kul att få se tyget som ett bajjdajjplagg! Jag hoppas att hon tycker att den passar som den ska, det är verkligen inte lätt att presentsy nya modeller sådär. Men jag tycker att den ser bra ut :)

    SvaraRadera
  3. Den är jättesöt! Gillar grönt och rosa. Så fint =)

    SvaraRadera
  4. Underbar! Roas/cerise och grönt är en härlig kombination! Jag gillar verkligen det randiga tyget från JNY. Ska nog införskaffa lite till sommargarderoben åt grabbsen.

    SvaraRadera
  5. Mmm, jättefin modell och härlig färgkombo!

    SvaraRadera
  6. Jag älskar tyget och färgerna, den skulle vara jättefin på min stora tjej!

    SvaraRadera