tisdag 1 februari 2011

kärlek vid 99:e ögonkastet.

Jag är medveten om att inläggen inte precis duggar tätt här men det beror på att det ligger hemskt mycket mer arbete bakom kläderna nuförtiden eftersom alla mönster skall konstrueras först också. Jag sitter där i mitt rum och klappar tyger och tänker att jag nog skall ta ett färdigt mönster och bara sy ihop lite enkelt bara för att få utnyttja alla underbara tyger. Men istället blir det en egenritad tröja i ett av de mest meningslösa tygen som finns i hyllan. Flera gånger under dagen har jag varit irriterad över att jag klippte i det här tråååkiga tyget! Men så händer ju det där magiska med att plagget växer fram och sakta men säkert förälskar jag mig ändå i tröjan tillslut. Luvan blev lite för "kapuschongig" men får jag bara justerat det så kommer det nog bli många härliga tröjor i vår! =D

Grön college från skroten, mudd och svamptyg från stoff & stil.
Mönstret är mitt.

8 kommentarer:

  1. Jättefin hoodie. Jag gillar när halsen går upp lite, väldigt juste mönster och fina färger.

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Härliga vårfärger, jag älskar grönt!

    SvaraRadera
  3. Det är fint med ton i ton. Ser jättemysig ut.

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blev, trots det "trååååkiga" tyget! ;)

    Klart att det är svårt att hålla samma bloggtempo när man har så fullt upp som du har just nu. Men du ska se att det snart lugnar sig lite. Ja, om nån månad eller två i alla fall. En liten stund.
    Men det är viktigt att du tar dig tid och syr någonting "snabbt och enkelt" med ibland!
    Och testa nåt nytt med! En ny gren. (Ja inte grenkil, då, hihi.) Testa att sy ett enda roligt spännande plagg, utan tanke på att du ska sy fler. Sy en tröja till mig kanske? ;) Eller en Amy-dress till dig själv? Ooh.. nu blev jag sugen på att sy! Igen!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Kärlek vid första för mig.. grönt är ju superskönt.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat! Älskar färgerna!

    SvaraRadera
  7. Åå va fin! Älskar oxå grönt! Det är ju så fint när man tar 2 olika gröna nyanser!

    SvaraRadera