fredag 25 februari 2011

matchanda mjukisbralla.

Dessa byxor är alltså de som matchar senaste igelkottsbodyn. Har beslutat att även ha med sådana här hos 3exter. =) Det har verkligen varit mycket prat om denna butik här i bloggen det senaste men det är bara för att det finns så mycket av det här projektet i mitt huvud just nu. Ska bli himla spännande att se hur detta utvecklar sig.

De här byxorna innehåller två tråkiga moment. Det första är att jag måste byta maskin mitt i arbetet vid två tillfällen och alltså har jag suttit och trätt om overlocken och Coverpron ett par gånger eftersom jag bara äger 4 rullar i rätt färg. (Och nej, jag har tyvärr inte tillräckligt med vanliga spolar hemma heller så jag kunde i ha löst det så...) Det andra är att snöret skall tillverkas. Suck. Det är ju gjort i samma tyg som byxorna och det är faktiskt himla pilligt att vika och krångla med ett tjockt collegetyg.

Men föutom mina små gnällmoment så finns det egentligen ingenting som är varken krångligt eller svårt. =) Och än så länge har jag inte sytt så jättemånga byxor i den här modellen så jag är inte ens trött på dem.

Tyget från Stoff & Stil
Mönstret är eget.

4 kommentarer:

  1. Fina, lite extra med dragsko. Vilken klar och fin gräsgrön nyans. Är den så IRL eller är den mer muddig som S&S gröna stretchjersey (för jag antar att det är S&S sweatshirttyg du använt?)

    SvaraRadera
  2. Blev jättesnygga i vilket fall som helst.

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Mimmi: Ja det är det tyget. =) Nu vet jag ju inte riktigt hur grönt det ser ut på din dator (det kan ju skilja sig ganska mycket) men på min stämmer färgen ganska exakt. Det är nog tänkt att vara samma ton som mudden men jag upplever nog collegetyget som lite "klarare" eller vad man skall säga. =) Fint är det i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Vad fina de är, håller med om att det är en härlig grön färg :)

    SvaraRadera