fredag 28 januari 2011

Gröna toner.

En beställning på ett par härligt tunna djungel-muddbyxor. För det mesta brukar jag välja att sy mudden så att att byxorna blirlite för långa. Jag tycker att det är så praktiskt att kunna ha muddarna uppvikta i början och sedan vika ner när barnen växer. (För det gör det ju i raketfart!) Fast å andra sidan blir det ett himla härligt pös nertill om man låter mudden vara nervikt och byxorna hänga över... =)


Syskonmatchande mössor ingick också i samma beställning och det känns verkligen extra gulligt att sy. =) Vårmodell såklart!! Nu när man har sytt med fleece så länge så tycker jag att det känns väldigt ovant och lurigt att få till storlekarna. Dubbel jersey vill inte alls bli lika stretchigt som när ett lager är av polarfleece men jag tror och hoppas att jag har fått det bra! Dessutom blir det ju lite mer snyggt pös på vårmössor som är lite tunare. =) Härligt härligt!

Båda jerseytygerna kommer från JNYdesign, mudden är gissningsvis från skroten.

Mönster är egna.

3 kommentarer:

  1. Grönt är skönt ;) kommer liksom aldrig bort från den färgen.

    SvaraRadera
  2. Det där djungeltyget är verkligen härligt. Och ja, raketfart är ordet..

    /Mia :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar pös! På byxor och mössor och ärmar och varm choklad! Fast sistnämnda är ju såklart inte själva chokladen som är pösig, utan grädden uppepå ;)

    SvaraRadera