fredag 21 januari 2011

något litet.


De här skulle jag bara lite snabbt ha sytt ihop för flera dagar sedan, till en fin liten ettåring men de blev liggande. Bara av ren lathet antar jag eftersom den stora anledningen bara var att det inte satt grön tråd i overlocken. Egentligen är det ju inte alls jobbigt att byta men har man börjat dra sig för det så blir det inte av! Så det har passat mig väldigt bra att jobba på lite mönster istället... ;)

Men så fick jag fantastiskt nog en beställning till i exakt samma tyger. Jättehärligt för då blev det ju gjort! =D

I övrigt är detta faktiskt årets första vårmössa. Det känns otroligt härligt att tänka på att flecce-tiden snart är förbi för denna gång. Börjar redan se fram emot att sy solhattar och kortbyxor!

Båda tygerna kommer från JNY
Mönstren är egna.

1 kommentar:

  1. Jag skjuter också fram de projekt som inte har samma färg som tråden som sitter i. Men det är ju inte så jobbigt som det ibland kan kännas att byta tråden. Det går ju rätt snabbt. Egentligen..

    Och jag vill med sy kortbyxor! Inte är det väl för tidigt att börja med det? Lika bra att börja så slipper man stå där utan när det plötsligt är 20 grader varmt på morgonen? Väl? ;)

    SvaraRadera