lördag 22 januari 2011

randigt värre.


Ett par väldigt randiga hängselbyxor har det blivit efter lite knåpande. =) Har två småsaker som skall fixas till. Det ena är såklart att "låtsasfickorna" skall vara lite högre upp nästa gång. Jag trodde ju till och med att de borde flyttas ner egentligen men när det provades på var det uppenbart att så inte var fallet.

Mitt andra lilla krux går eventuellt att fixa redan på detta paret. Jag vill ju gärna att det skall gå att justera något hack i storlek eftersom det är en väldigt slimmad modell (=inget pös för överkroppen att växa i). Funderar därför över hur man skall göra med knäppningen. Skall man sätta dubbla knappar i den övre flärpen med problemet att den liksom kommer att hänga över och vika sig uppåt när man knäpper innerst? Eller skall man hellre sätta knappen på den undre flärpen och ha en knapp synlig när man knäpper i yttersta läget? Hur skulle ni helst ha gjort?

Velour från skroten, muddtyg från stoff & stil.

Mönstret är eget.

6 kommentarer:

  1. Första gången jag kikar in här - så mycket fint :) Gillar verkligen dina brallor. Jag sätter dubbla knappar i övre flärpen på mina brallor. Syr lite annorlunad flärpar än du eftersom jag är lite lat ;)

    SvaraRadera
  2. Härliga! Snyggt du fått till rundningen på kantbandet i flärparna. Jag hade också satt två knappar uppe. Snyggast så tror jag.

    SvaraRadera
  3. Snygga!!
    Jag skulle nog sätta en extra knapp på den inre flärpen, så det blir extra på insidan istället för utsidan lixom...=)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att hitta en ny syblogg! Vad mycket fint du gör! Hängselbyxorna är underbara - jag älskar färgkombon! Och hur man får till så där fina kantband övergår fortfarande mitt förstånd.

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Jag älskar orange och lila!

    SvaraRadera
  6. Tuffa och snygg färgkombo du hittat.

    /Mia :)

    SvaraRadera