torsdag 6 januari 2011

Varm kring halsen.

Vi skall iväg och åka pulka om några minuter men vi har haft lite trassel med att få N att gilla sin halsduk eftersom det har blivit så tjockt och bylsigt runt halsen. Flera bloggare och även minst en känd sportaffär säljer ju sådana här smidiga halsvärmare. Det kan ju inte vara så himlans svårt att få till tänkte jag och drog lite snabbt fram tygerna så att Prinsungen själv kunde få välja hur hans framtida "halsduk" skulle se ut. Mätte ut några ungefärliga mått och sydde ihop. Jag valde att vändsy den översta kanten för att det skall bli riktigt mjukt och skönt mot halsen och sedan overlockade jag enkelt resten. Supersmidigt! =)

Så nu åker vi iväg mot pulkabacken och ser ifall vi kan få N att gilla att vara varm med sina fina egenvalda djur runt halsen! =)
Ha det gott i snökaoset!!
Underbart djungeltyg (som dessutom blir finare och finare ju mer jag tittar på det) från JNY.
Mönster (om man nu kan kalla det så när man bara måttar och klipper) är eget.

2 kommentarer:

  1. En sådan här vill väl alla barn och vuxna ha! Bra att kunna fixa till något i sista minuten.
    N kommer att bli en riktig klädsnobb ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är så himlans duktig Dajj :-) lär mig allt du kan, kram kram

    SvaraRadera