onsdag 5 januari 2011

nu är jag nöjd.

Nu är bodymönstret som jag hållt på att jobba med färdigt! =D Det sitter alldelses lagom på min T och jag är jättenöjd!!

Nu startar istället det stora projektet att se till att rita upp likadana i fler storlekar. Jag kan ju inte det där med att gradera upp och ner i storlek, så jag får väl helt enkelt rita upp varje storlek från grunden.

Tyvärr tog knapparna slut efter knäppningen på axeln så den går inte att änvända förrän jag beställt nya från Bibbi. Ska även se till att köpa lite storlekslappar när jag ändå beställer för nu när T skall ärva kläder av N har jag börjat se problemet i att ha hemskt mycket kläder som är helt omärkta. För ett par dagar sedan fick T ta på sig ett par hängslebyxor som var mitt allra första blogginlägg i den här bloggen! Jag trodde egentligen att de var lite större så jag har liksom väntat. Tänk om de hade varit märkta... Då hade de kunnat göra nytta istället för att ligga i en låda och vänta.

Tyget kommer från Stoff & Stil.

Mönstret är mitt eget (som ÄNTLIGEN är till belåtenhet).

2 kommentarer:

  1. Härligt att du knåpat ihop ett bra bodymönster! Så mycket roligare att sy när man vet att det man gör blir perfekt, hihi.

    Jag har ju heller inga storlekslappar hittills och tanken har slagit mig att ha alla sydda kläder i genomskinliga "storlekslådor" i källaren så att jag lätt kan plocka upp nästa omgång utan att tänka och fundera på när jag sydde dem ;) Men lappar är på ingång snart så från och med nu ska det bli lite lättare!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Kul att ha ett eget mönster man är nöjd med.

    SvaraRadera