måndag 10 januari 2011

Bralls

T växer! Så det var helt klart dags att se till att utöka tillgången på byxor i storlek 74 här hemma. =) Fick ritat upp ett likadant mönster som det jag alltid använder till N i liten storlek och det blev jättejättebra även på lillkillen. Det här med att rita mönster själv är ju egentligen nästan lättare än att ta ett befintligt och försöka anpassa det...






Sedan är det ju så kuligt att mina storlekslappar från Bibbi har kommit! Ett steg i rätt riktning för att känna sig lite proffsigare. =) Och så är det ju bra att man vet vad det är för storlek såklart också... ;)




Sedan får jag väl skryta lite över hur duktig jag börjar bli på att få till snygga mötande sömmar! Dessa bruna sydde jag också tillsammans med de andra två paren men dem drog jag på T direkt så de blev aldrig fotade som oanvända och snygga.


Allt tyg kommer från Stoff och Stil.

Mönstret är eget.

1 kommentar:

  1. Ja, det är lyxigt att bara kunna ta fram ett mönster och veta att det passar! Man blir rätt lätt trött på att krångla med förlängning och breddningar och allt möjligt krimskrams för att det ska blir bra... pust.

    Väldigt fina mötande sömmar! Bra jobbat! :)

    SvaraRadera