söndag 2 januari 2011

smart förkläde.

Så har jag äntligen då sytt ett första förkläde till N! Smartaste Doris & Assar kläckte en så väldigt smart lösning (ser här) med kanaler för knytbanden, så jag blev äntligen sugen på att göra ett också. =) Jag insåg väldigt snabbt när jag klippt ut det att det skulle bli lite smalt runt magen så jag ansträngde mig inte så mycket utan hoppade över kantbandingen t.ex. och fållade istället. Men jag skall göra någon förbättring bara sedan får det bli ett riktigt som är lite mer välgjort. =)

Fick lite tid över också så nu blev det äntligen av att jag sydde upp byxor till resrvlådan på förskolan också. Jag vet ju hur det är med mig att när jag väl sytt ett par nya byxor så drar jag mig för att lägga dem i den där lådan så nu sydde jag helt enkelt upp två par exakt likadana bruna simpla muddbyxor i vanligt collegetyg. Så nu borde jag verkligen inte ha några problem med att lämna i alla fall ett par där! =)

Prickigt vaxtyg från Ikea, kantband från gömmor. Brunt collegetyg och mudd från stoff & stil.
Mönster är egna.

3 kommentarer:

  1. Gillar verkligen förklädet.

    SvaraRadera
  2. Smart förkläde!
    Och smart tänkt med reservbrallorna! Jag känner igen fenomenet. Risken är att man läger något nästan urvuxet i lådan istället och när det behövs är det för litet...

    SvaraRadera
  3. Japp,japp. Känner igen det där med reservlådan.. Jag har redan klippt ut byxorna till barna, nu gäller det bara att maskinen pluggas i och träs med rätt färg med.. ;)

    SvaraRadera