fredag 31 december 2010

de perfekta dekorsömmarna

Den här tröjan borde jag ha sytt för länge sedan. Den har legat urklippt så länge att jag nu blev tvungen att förlänga muddarna i ärmarna jämfört med vad jag tänkt från börja eftersom jag väntat så länge att prinsen hunnit växa ganska mycket. Däremot var det en helt fantastisk upplevelse för det blev inte ett enda litet hoppstygn på dekorömmarna. Inte ens lite kortare steg på grund av frammatningsproblem vid sidosömmarna! (bevis här nedan)

Så, trots alla onda ord som kan komma ur mig i samband med den här maskinen är det såååå värt all tid man lägger för att lära sig hitta inställningar när man då och då blir så här galet nöjd! =)

Tyget kommer från E-slöjd.
Mönstret har jag för mig är ett omgjort meedom och meedom.

7 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när det äntligen blir som man vill. Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Vilka inställningar har du nu då? Jag har en hel del trikå från samma ställe och det skadar ju inte med tips....

    SvaraRadera
  3. Glömde ju skriva att det är en supersnygg tröja som ser välsydd ut med mönsterpassning i sidsömmen.

    SvaraRadera
  4. Jenny:
    På min Coverpro fungerade trådar: 8-7-7-3, diffmatning: 1,3 längden: 3 och inställt på tjocka tyger.

    Det är ju så bökigt när man inte vet i vilken ände man skall börja göra förändringar när det inte blir bra! Känns som om jag sitter där och provkör hur länge som helst varje gång jag använder nytt tyg. Men det är väl bara att bli van vid maskinen och lära sig att se VAD som skall ändras hoppas jag... =)

    SvaraRadera
  5. Oj oj vad fint!!! JAg gillar färgkombinationen!

    SvaraRadera
  6. Så snygg färgkombination!
    Men vad olika det verkar vara med inställningarna, på min funkade 4-4-4-3 och diff 1 på just E-slöjdstyget...

    SvaraRadera