fredag 24 december 2010

Del ett av tre med mycket kärlek.



När min senaste systerson skulle födas önskade sig min syster en omlott-tröja till sin skrutt. Sedan fick jag även en förfrågan om jag kunde sy ett åka-hem-set (som blev så här). Och sedan försvann tiden och lite beställningar dök upp så det blev liksom inte av. Men så kom ju julen!

Känns som om det var evigheter sedan jag sydde en sådan här men det är himla roligt eftersom det är lite mer pill än bara en vanlig t-tröja eller ett par muddbyxor som jag annars syr mest av. Dessutom tog jag i ordentligt och sydde på skruttungens namn bak också. (Nu när jag ändå har börjat lista ut knepen liksom!)

Mycket pill blev det som sagt men mannen var snäll och underhöll våra egna skruttisar så jag kunde stänga in mig med mitt kaos. =) Största skillanden från de jag sytt tidigare var såklart att jag hade stoooor hjälp av min fantastisksa CoverPro till kantband och fina sömmar vid fållningen och sådant. (Återigen TACK ÄLSKLING för världens bästa present!!!)


Velour och orange mudd/jersey från stoff & stil, randigt tyg som foder från E-slöjd.

Mönstret är ett ordentligt omgjort meedom. (men planer finns naturligtvis på att skapa ett eget)

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Gör det lite extra med namn på!

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin på bild, men den är helt fantastiskt fin i verkligheten! Färgkombinationen piggar upp vilken grå dag som helst! :D

    SvaraRadera