fredag 10 december 2010

tomtar och trolltyg.

eller ja... velourtyg var det visst ja. =)

Idag firar de lucia på stora killens förskola och då behövde han visst vara tomte tyckte han. Tyg inhandlades i racerfart igår tillsammans med syster Humnum och sedan gick maskinen varm halva natten. Hade otroligt mycket beslutsångest för hur jag skulle göra eftersom jag tycker det känns trist att sy tomtekläder som bara skall användas en enda gång. Så byxorna blev vanliga röda muddbyxor och tröjan har jag planer på att byta ut de vita kanterna mot oranga så småningom. Efter att den har legat i högen någon månad eller så gissar jag. =)



Det blev också lite andra härliga velourtyger inhandlat. (Alla är inte med på bild tyvärr) De kommer ut i albumet så snart de är tvättade, fotade, och fixade.

Alla tyger från skroten.
Egna mönster på allt.

3 kommentarer:

  1. Åååh! Jättefin liten tomte du har *ler stort*

    SvaraRadera
  2. Det var väl bra med vanliga röda byxor till och tomte kan han väl vara flera veckor nu. Jättefint.

    SvaraRadera
  3. Sötistomte =)
    Vad roligt att du gillar mina grejer!
    Om du är inloggad på ditt google-konto när du går in på en blogg så finns det en följa-knapp längst upp, som du kan använda. Då kommer det en lista i blogger-instrumentpanelen men nya inlägg. Den använder jag. Men nu har jag lagt till en följaknapp i högerkanten också. Tack för tipset =)

    SvaraRadera