söndag 26 december 2010

Den röda tråden är orange.

Min syster har ju inte bara en utan tre skruttisar i varierande storlek. Jag ville gärna att det skulle finnas en gemensam nämnare i alla plaggen men att det ändå skulle passa tre väldigt olika barn. Så förutom namntemat som blev ganska givet, blev det orange som fick gå genom alla plaggen. Först ut är mellanfisans tröja som fick bli samma modell som den här. Den går alltså ner en bit på rumpan och har en hel del dekorsömmar (som bara är tretrådiga för omväxlings skull).


Den sista i gänget är storebror som fortfarande är tillräckligt liten för att gilla hemsydda grejer. =) Min syster har klappat lite på detta gröna tyg och därför tänkte jag att det kanske kunde bli bra då till en av ögonstenarna. Vanlig t-tröja i en storlek jag aldrig någonsin sytt förut. Hade inte ens en tröja hemma att jämföra mönstrets storlek med så justering kring axlar behövs nu i efterhand. Men det är ju lätt löst. =)



Allt tyg kommer från stoff & stil.
Mönster är egna.

2 kommentarer:

  1. Kul att ha en färg som går igen i alla tröjor! Jättefina skapelser du gör :) Kram

    SvaraRadera
  2. Kanonfina! Härliga färgkombinationer!!

    SvaraRadera