torsdag 30 december 2010

Gott och blandat.

En av mina finaste vänner var här ett par dagar och hon har den fantastiska egenskapen att hon gillar att sitta och pyssla och sy. Så vi fick till i alla fall några timmar i syrummet med vin och mycket babbel. Störthärligt!! =)

Resultatet blev lite småsaker som har legat på att-göra-listan ett tag. Först ut en filt som krånglade från början till slut och inte alls blev särskilt bra rent sömnadsmässigt. Jag var till att börja med lite snål och ville inte gå in så långt som jag borde från kanten vilket resulterade i att jag var tvungen att välja mellan räta hörn eller ett mönster som såg rakt ut då tyget hade dragit sig lite i tvätten. Sedan gick tråden av massor med gånger när jag sydde på kantbandet och dessutom fastnade tyget hela tiden och sträcktes så det blev för hårt spänt... suck! Däremot älskar jag kombinationen av tygerna så jag kanske blir tvungen att göra en till inom kort. =)

Den randiga mössan är till min fina vän, dregglisen blev till eftersom jag ändå hade turkos tråd i overlocken och tajtsen är sydda till humums fina trollprinsessa. Och här fanns ju egentligen ingenting som kunde krångla så väldigt mycket så kvällen avslutades ändå med bra flyt. =)

Alla de randiga tygerna är från E-slöjd, djungeltyg (dregglis) och djurtyg (filt) från JNY, mudd och fleece från stoff och stil.
Mönster är egna.

2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga plagg du fått till! Låter mysigt med vin i syummet!!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter! Fina plagg du fick till! Jag har också testat med vin i syrummet nån gång, men mina plagg blev inte så fina då...

    SvaraRadera