fredag 3 december 2010

Plötsligt händer det...!

Igår när N och jag lekte flygplan säger N plötsligt att "Mamma, du måste sy en tröja till mig." "Jasså?" säger jag och försöker att inte låta allt för ivrig. Frågar honom bara lugnt vad det skall vara för tröja. Då vill han plötsligt välja tyg och det tar inte många sekunder för mig att riva ner varenda tygstycke i hyllan. =) N rotar lite förstrött. (Jag vet inte hur många där ute som kommer ihåg NileCity men OM ni gör det så förstår ni vad jag menar med "den har jag.... den har jag...")

Hur som helst föll valet på "ööda elesanter" och när jag föreslog turkos mudd var systunden kirrad. =) När tröjan var färdig ville jag bara prova den lite snabbt innan jag kunde lägga ut den och fota men icke(!) att jag fick ta av den igen. Så bilden jag får använda blir enbart en in-action.


Hade lite trassel med dekorsömmarna och fick lite fula hoppstygn där det var tjockt med lager men i det stora hela gick allt smidigt.


Elefanttyg från stoff & stil, muddtyg från skroten.
Mönstret är eget.

6 kommentarer:

  1. Fint med så lång mudd. Och fin färgkombo. Lite jul men ändå inte :-)

    SvaraRadera
  2. Fin färgkombo! Låter underbart att bli bedd att sy. Min son ber varje dag men då är det allt från konstiga Star Wars dräkter till brandmankläder, hitills har det blivit en Riddar Cape att ha över axlarna.

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt! Längtar tills mina barn säger så =) Jättefin bild (och tröja!). Säger mer om plagget än om det ligger platt (säger jag som knappt har några livebilder... men i alla fall =) )

    SvaraRadera
  4. Vad fint med turkos mudd till! :D
    Tur för N att det finns så många elefanttyger, hihi.

    SvaraRadera
  5. vad skoj, han verkar uppfostrad ;). Fin blev den också.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  6. Kul med en som vill ha ny tröja. Snygg blev den också. Läckra färger.

    SvaraRadera