tisdag 14 december 2010

Snart klart!

Mitt eget bodymönster börjar närma sig även om det är lite kvar. Har lyckats få fram ett omlottmönster i stl 56 och 62 och nu arbeter jag vidare för att få till en "vanlig" body i de större storlekarna. Det behövs justeras i grenen och lite i halsen på detta mönster men annars är det nästan helt perfekt för att vara raglan. Knäppningen blir ju verkligen totalt olika beroende på vilken modell man gör. Jag valde här att sätta knappar i en av raglansömmarna bak och det hade kunnat bli superbra... Problemet blev att knapparna är så tjocka så det blir nog obehagligt för en bebis att ligga på rygg då de liksom sticker upp. (Går visserligen på min T som vägrar ryggläge.)


Snigeltyget kommer från Znok, muddtyg från skroten.
Mönstret är alltså mitt eget under bearbetning.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat med bodymönstret! Ser jättebra ut, särskilt med sniglar :) Hoppas att du hittar nån bra placering på knapparna så småningom. Kram

    SvaraRadera