tisdag 28 december 2010

ser du stjärnan i det blå...

N och T har ett helt gäng med kusiner numera. =) En av de fina småpluttarna har vi dessutom fått den stora äran att vara faddrar åt. Just denne lille plutt fyllde nyss år och fick då ett par byxor. Enkla, snäva muddbyxor efter helt gissade mått. Som tur var passade de fint och framför allt stussmåttet fick jag nog in en fullträff på.

Inga konstigheter i sömnaden utan bara overlockade rakt över. Det enda tråkiga är att alla mina namnband är slut så dessa är omärkta till min stora bedrövelse. Banden beställdes i god tid när jag tyckte att jag ändå hade hyggligt många kvar men det verkar som om jag sytt upp ganska många mer mössor än jag trott i kombination med att banden är sena. Katastrof!! Men de borde ju dimpa ner vilken dag som helst nu tycker jag.

Tyget kommer från Mjuka tyger.
Mönstret är eget.

4 kommentarer:

  1. Ser jättemysiga ut! Har själv ett par byxor utklippta i detta tyget till min minsta. Hoppas få klart dem under julledigheten.

    SvaraRadera
  2. Vilken färgklick!! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Fina :) Hoppas att dina lappar kommer snart!

    SvaraRadera