onsdag 8 december 2010

Ni vet hur det är...

Jag skulle bara sy ett par snabba byxor till sonen att ha i reservlådan på förskolan. Men när jag hade klippt ut ett par svarta byxor upptäckte jag att min svarta mudd inte skulle räcka så jag fick välja någon annan färg. Ingen fara på taket. Så slog mig plötsligt tanken att jag kanske skulle passa på att äääntligen testa att göra en applikation och använda mig av totally stable (har alltid använt vliseline vilket har sina nackdelar). Tänkt och gjort. Jag tycker att det blev lite bubbligt men det är inte lika påtagligt live som på bilden i alla fall. Det mest spännande skall bli att se hur det ser ut efter tvätt. Jag känner mig väldigt skeptisk faktisk och har svårt att tro att det inte kommer se ännu bubbligare ut efter det. Så nu kan jag ju inte lägga byxorna i reservlådan idag eftersom jag vill kolla före-efter-tvätt.

Hur gör egentligen ni som är applikationsexperter? Jag är jättenoga med trådrakan och jag har vlisofix mellan och allt. Skall man nöja sig med lite bubbel eller finns det något mer knep? Eller stryker ni helt enkelt bort alla bubblor?

Allt tyg från stoff & stil
Mönstret är eget och samma som dessa.

1 kommentar:

  1. Ser fina ut men jag förstår vad du menar med bubblet. Kan inte fatta hur alla andra gör. Jag vågar mig inte ens på att göra applikation på velour...

    SvaraRadera