torsdag 9 december 2010

Tålamod is da shit!

Efter att jag googlat lite på problemet kring de här byxorna så lyckades jag få fram att man skall ha mindre pressarfotstryck. (Och jag som till och med hade ökat trycket!) Och är man en ivrig själ så är man det och då kan man inte vänta tills man har tvättat och sett resultatet på de förra byxorna utan då sätter man sig och syr ett par till för att prova mindre pressarfotstryck.

Problemet som uppstog med att lätta på trycket (hihi!) var att det inte blev någon jämn och fin frammatning. Däremot så upptäckte jag medan jag höll på att krångla med detta att DET BLIR BUBBLIGT OM MAN KÖR RACER! För då kör man nämligen sönder själva totally stablen... Hmm... Så nu kan jag få väldigt lite bubbel i alla fall och stryker man lite så syns det inte alls. Huruvida pressarfotstrycket egentligen gjorde någon skillnad kan jag alltså inte avgöra men jag har å andra sidan inte fått någon ro i det ämnet än så jag skall nog klura ut det här så småningom. =) Ännu är det ju inte perfekt!
Allt tyg från stoff & stil.
Mönstret är det egna för muddisar.

2 kommentarer:

  1. De blev ju helcoola! Applikationerna ser jättefina ut.

    SvaraRadera
  2. Byxorna ser kanonfina ut! Det är så jobbigt när man inte får rett ut problemet. Det är som mitt ständigt återkommande klagande över kantband, att det ska vara så svårt. Men jag tror att även där kan det vara pressarfotstrycket som spökar. Jag ska börja prova mig fram genom att ändra lite.

    SvaraRadera