fredag 17 december 2010

för smidigt?


Efter att ha sytt några omlott efter ottobres mönster utan att känna mig riktigt riktigt nöjd tröttnade jag fullständigt. Jag gjorde ju ändå tusen nya justeringar för varje body så det blev helt enkelt lättare att rita ett eget. =) Det jag är mest nöjd med är att jag fick till grenen så att den ser nästan lika ut vid båda benen. Tycker annars att detta är någonting jag brukar irritera mig lite med just omlottbodysar (hur sjutton böjer man body?). Det har tendens att se lite snett ut liksom.

Oron med detta plagg är att allting har gått FÖR smidigt. Inga klippfel, inga knappar som hamnat snett, inga glömda moment... Till och med kantbanden räckte preeeciis! Så, är det verkligen möjligt? Eller betyder det att den inte kommer att passa? Den är överlämnad till beställaren och snart skall troligtvis modellen få sin dom. Nervöst!

Djungeltyget är JNYs singlejersey, kantband är muddtyg från Myrins.
Mönstret är eget (och det är premiär för modellen!).

3 kommentarer:

  1. Jättefin! Jag är väldigt svag för djungeltyget, speciellt med rött till. Själv kallsvettas jag vid tanken på att sy en body. Jag har provat en gång och den hamnade i botten på min tygrestlåda.

    SvaraRadera
  2. Jättefin!!! Jag hoppas att den passar så ALLT gick smidigt! =)

    SvaraRadera
  3. Gud vad du är duktig, själv vågar jag bara sy i vävt tyg.

    Håller tummarna, men det är nog ingen fara med för smidigt. Du är värd det :)

    /Mia

    SvaraRadera