måndag 4 maj 2009

Elefanter och knickers.


De här varma dagarna har gjort att jag insett att Prinsens garderob är i akut behov av lite somrigare kläder. Så när vi skulle på kalas en av de här dagarna tänkte jag slänga ihop ett linne och ett par knickers av elefanttyget (från Jofotex) som har blivit liggande så himla länge. Sagt och gjort. Problemet var bara att när jag väl var färdig hade det hunnit mulna på och plötsligt var det inte alls särskilt varmt längre. Det kändes ju otroligt tråkigt att gå till garderoben och rota fram nåt gammalt, så... Jag slängde ihop en långärmad raglantröja som matchade också. =) Kortbyxorna fick han ha ändå för det är ju trots allt vår i alla fall.

Mönster på byxorna är en kapad variant av det mönster jag jobbat fram under något halvårs tid och linnet är meedom och meedoms vanliga tröjmönster omgjort till linne. (tog bort lite i vidden, lite vid axlarna och så satte jag muddrullå på halsrigning för mudd.) Tröjan är precis samma senaste biltröjan; meedom och meedom form 1.

8 kommentarer:

  1. Vilket fint set, gillar färgkombon! Vädret är ju verkligen ombytligt nu, så det är lite svårt att veta hur man ska klä sina små. Tack för besöket och kommentaren hos mig =)

    SvaraRadera
  2. Snyggt!Fina kombinationer och smart knickersmodell.

    SvaraRadera
  3. Så fine klær! Likte knickersen godt:)

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du gjort jag länkar till dig hoppas att det e ok :)

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du syr!!! Gillar verkligen tröjorna med bilar på! Lägger till dig bland mina favoriter :-)

    SvaraRadera
  6. Jättemycket fint du har sytt!! Gillar också biltyget jättemycket, har tyvärr slut på det :-(.
    Lägger in dig bland mina favoriter, hoppas det är ok?

    SvaraRadera
  7. Tack alla för era underbara kommentarer!! Jättekul att läsa! =D

    SvaraRadera
  8. Oj vad fint du syr. Härliga kombinationer och färger. Jättefint!!!

    SvaraRadera