torsdag 7 maj 2009

sommar sommar sommar...













Nej, de är inte tänkta att matcha varandra... =)

Tänkte att jag skulle fortsätta med sommartemat medan jag ändå är igång. Linnet är Jofotex finribbade landskapstyg och jag måste nog säga att jag tycker att det är lite knepigt att göra någonting bra av det. Det är så himla tunt så det är ju säkerligen skönt att ha på sig men det är hopplöst att få bra passform och ännu värre att sätta halsmudd på. Är det inte så att man måste göra halsmudden aningens kortare än själva rigningen? Jag får baske mig inte till det när jag syr i tunna tyger! Jag tycker att jag är så försiktig som det bara går men jag är rädd att mudden ska stå rakt upp istället ifall jag inte stretchar den liiite i alla fall. humpf! jaja...

Knickersbyxorna blev toppen i alla fall. Inget krångel över huvud taget och dom passar helt underbart perfekt på min lille N! =) När det nu går så smidigt att sy byxor borde jag väl egentligen avancera lite och ge mig på applikationer eller nåt på byxorna men det är verkligen bekvämt att kunna slänga ihop dem i superspeed. Men jag ska, jag ska... Så småningom... =)

2 kommentarer:

  1. Åh! Vilket jättefint linne! Hur fint som helst med röd mudd även nere! *vill ha*

    SvaraRadera
  2. Åhh, dom bruna/gula byxorna är ju hur fina som helst. Älskar den förgkominationen :-)

    KRam NIna

    SvaraRadera