torsdag 21 maj 2009

mer mer mer!

Efter att syster sytt så fina tunikor till sin fisalisa i ikeatyg så kände jag mig sååå inspirerad att göra detsamma fast åt mig själv istället. =) Så efter en tur till ikea kom jag ivrigt hem och började sy utan att ens ha tvättat tyget! (ajajaj) Hittade ett passande mönster i Ottobre woman nr. 5 -08 som jag förenklade massa. Jag är ju inget fan av urringning så jag gjorde istället två bakstycken och klippte till en passande form fram när jag hade provat den på istället. Lite förlängd såklart också. Och kortare ärmar samt resår i hals och ärmar. Resultatet blev riktigt bra. Ska sy in den liiite i sidorna när den är tvättad bara men den är redan använd i befintlig form och det kändes hyggligt, så det blir inga stora förändringar.

4 kommentarer:

  1. Fin den blev! :o) Hur lång gjorde du den? Till byxor eller längre?
    Nu måste ju jag hitta på nåt bra med min tygbit med! Men jag vågar ännu inte, egentligen, göra någonting till mig själv. Kanske ska börja med att sy mannens tröja först? Hehe.

    SvaraRadera
  2. Den var läcker. Jag måste nog ta fram symaskinen igen :-) Det är inspirerande att se alla vackra plagg som sys.

    SvaraRadera
  3. Så stilige topper du har laget til deg selv! Veldig fine.

    SvaraRadera