onsdag 6 maj 2009

Linne.

N är ju, som jag tidigare skrivit, i stort behov av sommarkläder så jag letar nu efter det perfekta linn-mönstret. På Ottobres hemsida hittade jag ett gratismönster som jag ritade av direkt från datorn. (hur kommer det sig att vi ine äger en skrivare?) Testade att sy det i ett pandurotyg som legat på hyllan sedan i höstas och bara väntat på att det ska bli vår. Jag valde att sätta "vanliga" muddar istället för rullå för jag tycker att det blir lite knöligt och tjockt med muddrullå på så tunt tyg. Resultatet blev ganska bra faktiskt. Skulle ha gjort halsmudden liiite mindre tajt kanske för det rynkar sig lite men eftersom jag stickade ner den så syns det inte så väldigt mycket. Den är dessutom aningens stor men tanken är ju att han ska kunna ha linnet hela sommaren så det kanske vore oklokt att minska mönstret... Men i övrigt blev det ju som jag tänkt. Man behövde inte ens förlänga mönstret vilket jag nästan alltid gör annars! =)

2 kommentarer: