torsdag 14 maj 2009

Tema Jag.


Jag fortsätter på det roliga temat och forsätter att sy till mig själv i tygerna inköpta för ändamålet. Det här är en tunika som är helt inspirerad av Naimas design. Alla syr så fina tunikor till sina barn i hennes anda, men jag har bara en liten kille som inte gör sig så bra i fina tunikor. Så... Det får bli till mig mig mig mig mig(!) istället. =D

Visst ser den lite konstig ut i propotionerna? Den ser bättre ut i verkligheten men det var attans vad svårt det var att få på bild. Den är liksom inte så överdimensionerad upptill som det verkar här.
Tunikan har tagit ett par dagar att göra och med hänsyn tagen till att jag egentligen inte kan sy, så blev resultatet ändå klart godkänt. Jag blev tvungen att göra hela tre provtunikor innan jag fick till ett hyggligt mönster. Tror ni att jag följde mönstret sen? Jo, faktiskt lite. Lite svår i passformen blev den trots alla försök men vad gör det? (Jag ändrar ju form varenda vecka så det är väl lika bra kan jag tro)

Tunikan skall få invigas nu på lördag då min mamma har stort kalas så jag håller tummarna för att sömmarna är tillräckligt snygga för granskning då. =)

6 kommentarer:

  1. Jättefin! Förstår verkligen inte var kommentaren att du inte kan sy kommer ifrån!? Du gör jättefina grejer =)

    SvaraRadera
  2. Hur gick det, godkändes sömmarna? ;o)

    SvaraRadera
  3. Hon var (är) så vacker i den. Hon lyste upp hela kalaset, och det säger jag inte för att vara snäll :-)

    SvaraRadera
  4. Åhh, denna var riktigt snygg tycker jag! Perfekta färger dessutom :-)

    SvaraRadera